Formanden på DR P4 omkring EU-regulativet ift. gummigranulat i kunstgræsbanerne

28. april 2023 kl. 09:08
Fredag sen eftermiddag var DR P4 forbi OKS til en snak med formand Klavs Larsen om klubbens syn på forbuddet.

Om otte år er det forbudt at bruge gummigranulat som infill i kunstgræsbaner, efter EU-landene har stemt ja til at forslag fra EU-Kommissionen om at begrænse tilsat mikroplastik i en række forbrugerprodukter, herunder også de små sorte gummistykker i kunstgræsbaner. Det vil få konsekvenser for de mere end 400 kunstgræsbaner, der er i brug i Danmark.

Hør interviewet ved at klikke på linket her (åbner i YouTube).