Velkommen til Odense Kammeraternes Sportsklub

Odense Kammeraternes Sportsklub (OKS) er en fodboldklub ... beliggende på Østerbæksvej 125, 5000 Odense C. Den blev stiftet den 7. januar 1930, som en sammenslutning af Gasværkets Sportsklub, Elværkets Sportsklub samt Den Kommunale Sportsklub og blev medlem af DAI. Dengang stod OKS for “Odense Kommunale Sportsklub”, men fik sit nuværende navn i 1945, da man blev optaget i FBU.

Hjemmebanen, OKSon Park, var i 1980’erne hjemsted for fodbold på højeste niveau. I 1979 rykkede OKS for første gang nogensinde op i det, der dengang hed 3. division - den tredjebedste række i Danmark - og allerede året efter befandt man sig pludselig i den næstbedste række og stod på tærsklen til at være med i det fineste danske fodboldselskab. Her formåede man at blive liggende i flere år. I 1990 rykkede OKS ned til tredjeøverste niveau. Herefter fik klubben økonomiske problemer og begyndte langsomt men sikkert sin deroute til seriefodbolden.

OKS har siden “storhedstiden” dengang - levet en tilværelse i Danmarks- og Fynsserien (der nu hedder Albaniserien).

I dag er klubben hjemsted for en lang række seniorhold på herre og damesiden, børne- og ungdomshold med 40-50 spillere i alle årgange, og ramme for såvel bredde som elitefodbold. OKS har over 600 medlemmer. Vi er glade for din interesse for OKS. OKS er resultatet af det vi gør sammen. Klubben er os.