Politik vedr. evt. ødelæggelse af kolonihaver

Politik vedr. evt. ødelæggelse af kolonihaver i forbindelse med træning/kamp

I OKS har vi en række kolonihaver som nærmeste naboer. Det er uundgåeligt at en bold fra tid til anden vil finde til en af disse kolonihaver. Dette vil i nogle tilfælde medfører skade på ejendom, som potentielt medfører erstatningskrav.

Klubben har indført følgende regler og retningslinjer:

Følgende scenarier vil betyde at den pågældende spiller vil blive stillet til ansvar for evt. erstatningskrav:

• Bold eller andet er bevidst kastet/sparket over hegn til kolonihave
  • Spilleren har skaffet sig adgang til kolonihaven ved at forcere hegn og har dermed lavet skadet på ejendom.
  • Andre episoder hvor det skønnes at spilleren bevidst har ønsket at påfører skade eller ikke fulgt klubbens retningslinjer for adgang til kolonihaver.

Det er aldrig acceptabelt at kravle over hegn eller hæk for at hente bolde i haver. Hvis en bold skal hentes, skal dette gøres via stier, der kan tilgås via Kragsbjergvej.