Fyens Stiftstidende dag 3

Thomas Stage
28. december 2015 kl. 13:17
U13 uden slinger videre til slutrunden.

Så er vi nået til 3. dagen og masser af OKS hold har i dag været på banen. Tidligt mandag morgen var der debut i hallen til klubbens U10 drenge. Det blev en oplevelse for drengene, men resultatmæssigt rakte det ikke. En enkelt sejr i puljen mod Korup, og så kunne de tage hjem og nyde ferien.

U10 mandskabet der måtte op meget tidligt på denne morgen !

Kort efter var der også debut til U9 årgangen, der var repræsenteret med klubhold og Munkebjergskolen. Først spillede klubholdet, og indimellem var der meget godt spil, men det blev kun til én enkelt sejr og én uafgjort og 2 1-måls nederlag, så det var ikke nok til X-kamp.

Foto: Thomas Stage - OKS U9 holdet klar til kamp !

Munkebjergskolen nappede 2 sejre i deres pulje, men det rakte heller ikke til endnu en kamp. Holdet spillede periodevis fint med bolden, men det var altså ikke nok i dag.

Foto: Thomas Stage - U9 Munkebjergskolen nappede 2 sejre !

Ud på eftermiddagen var det så U13 årgangens tur. Ikke mindre end 4 hold har de mønstret i år. 2 af holdene endda i samme pulje - klubholdet og størsteparten af Bøgebjergskolen fra Aarslev. OKS holdet var alle de andre overlegen på dagen. Stensikker puljesejr - stensikker sejr i X-kamp og videre til slutrunden.

Foto: Fyens Stiftstidende - U13´s Nicolai Ellegaard.... kendt med klubbens måske hurtigste fødder !

Bøgebjergskolen måtte tage til takke med en 4. plads i puljen og dermed sluttede deres stævne. Næste U13 hold var Ejerslykkeskolen, og de måtte lide den tort, at slutte på sidstepladsen i deres pulje. Samme skæbne ramte sidste U13 hold fra Giersings Realskole.

Hen under aftenen var det så de største drenge - U17 - der troppede op i hallerne. Vi var repræsenteret med U16 klubholdet og Rosengårdskolen.

Foto: Fyens Stiftstidende - U17 lukkede og slukkede for drengeholdene, imorgen er det pigernes tur !

Klubholdet lagde for og det blev til 2 sejre, men også 2 knebne nederlag mod FC Nordfyn og Hjalleskolen, som blev de 2 hold der gik videre fra puljen.

Dagens sidste hold var Rosengårdskolen som i en tæt pulje spillede sig flot videre som nr. 2 i puljen efter Kroggårdsskolen. X-kampen blev dog endestationen, hvor de mødte overmagten fra FC Svendborg.

Slutrunderpuljerne i U9:

Sanderum BK, Kroggårdskolen, Tarup/Paarup og Dalum IF.

SfB, Marienlyst, Næsby BK og OB.

Slutrundepuljerne i U10:

Allesø, OB, ukendt og ukendt.

Tommerup BK, Tarup Skole, ukendt, og ukendt.

Slutrundepuljerne i U13:

Næsby BK, Middelfart BK, Kerteminde Skole og OB.

Nyborg IF, OKS, Marienlyst og Kerteminde BK.

Slutrundepuljerne i U17:

Hjalleseskolen, Tornbjerg Gymnasium, OB og Tarup/Paarup.

Næsby BK, FC Svendborg, Dalum IF og Tietgen HHX.