Ambitiøs børneudviklingstræner søges

Claus Mathiesen
12. januar 2024 kl. 10:01
Fodboldklubben OKS søger ambitiøs børneudviklingstræner til at understøtte arbejdet med at blive Fyns bedste pigefodboldklub!

Odense Kammeraternes Sportsklub søger en børneudviklingstræner til pigeafdelingen pr. 1. marts eller efter aftale.

OKS har de seneste år opbygget en velfungerende pigeafdeling, hvor træningskvalitet, glæde, fællesskab og en legende tilgang er grundelementerne. Vi blev i foråret 2023 certificeret som DBU børneklub. Vi arbejder på at få mange flere piger til at spille fodbold. Derfor har vi igangsat projekterne ’Fantastisk Børnehavebold og ’Fantastisk Fritid’, der rækker ud til lokale børnehaver og skoler. Desuden igangsætter vi i foråret et ambitiøst samarbejdsprojekt med Munkebjerg Gymnastik forening.

Som børneudviklingstræner vil du arbejde med børn i aldersgruppen U5-U14 og være i tæt samarbejde med klubben, børneudviklingstræneren for drengeafdelingen, de ansvarlige for de forskellige udviklingsprojekter og de øvrige trænere.

Dine opgaver vil være:

• planlægning og koordinering af træning fra U5-U14 i samarbejde med trænere
  • skabe sammenhæng i årgangene, så alle oplever at være en del af et fedt pigefodboldmiljø
  • dialog og sparring med trænerne
  • være koordinerende og opsøgende i forhold til stævner
  • planlægning og afvikling af arrangementer for hele pigeafdelingen
  • medansvarlig for igangværende projekter i pigeafdelingen i samarbejde med pigeudvalget
  • deltage i pigeudvalgsmøder

Vi søger en børneudviklingstræner som:

• har lyst til at arbejde med børn- og unge.
  • har erfaring med fodboldtræning
  • har en relevant uddannelsesbaggrund – eller er i gang med at tage uddannelse med et relevant indhold (idræt, lærer, pædagog, fysioterapeut eller lignende)
  • ønsker at forbedre og udvikle træningen i samarbejde med de øvrige trænere
  • kan koordinere, arbejde selvstændig og struktureret
  • har forståelse for foreningslivet
  • er imødekommende og pligtopfyldende

Børneudviklingstræneren referer og understøttes af pigeudvalget og har en tæt dialog omkring udvikling og koordinering af indsatserne i pigeafdelingen.

Arbejdstiden vil primært ligge i eftermiddags- og aftentimerne i hverdagene samt enkelte weekenddage i forbindelse med arrangementer, stævner eller kampe.

Vi tilbyder omkostningsgodtgørelse og løn.

Hvis du ønsker at høre mere, kan du kontakte forperson for pigeudvalget Line Louise Rasmussen på tlf.nr. 21400297 eller projektansvarlig Evald Bundgaard Iversen på tlf.nr. 61664866

Vi ønsker en kortfattet ansøgning, der beskriver din baggrund og hvad din motivation for at søge stillingen er. Vi holder løbende samtaler. Send derfor din ansøgning snarest til linelouiser@yahoo.dk.