Sophus er med på "Fremtidens trænere"

05. maj 2023 kl. 11:47
Sofus står på mål på klubbens U15 hold og træner derudover U9-U12 målmændene i hhv. drenge- og pigeafdelingen.

DBU lancerede sidste år projektet "Fremtidens Trænere".

”Fremtidens Trænere” er en storstilet indsats, som DBU har lanceret i partnerskab med Forenet Kredit. Målsætningen er at uddanne 240 flere unge trænere om året indtil 2025.

Vi er så heldige i OKS at have vores U15-spillere og målmandstrænere for de yngste drenge- og piger, Sofus Bøgebjerg Gregersen, med i år.

Sofus er til dagligt målmand på U15 årgangen og målmandstræner for de yngste (U9-U12) bejlere til målmandsposten, i klubben. En tjans han går til med krum hals og stort engagement. Derfor var det også oplagt dels at høre med familien om det var noget for Sofus at deltage og dernæst at ansøgt DBU Fyn om en plads til Sofus. Dette lykkede og han er allerede i gang med første del så går ud på at erhverve sig UEFA C1 trænerkurset. Der er flere spændende besøg i både herre- og kvindelandsholdslejren med i forløbet.

Projektet er målrettet unge piger og drenge i alderen 13-20 år. De kommer gennem et forløb med UEFA C1 og UEFA C2 træneruddannelserne. Desuden får de unge trænere unikke oplevelser i form af inspirationsture til herre- og kvindelandsholdslejrene. Her er der mulighed for at overvære træning, og få inspiration af de to landstrænere Kasper Hjulmand og Lars Søndergaard. Desuden etableres lokale netværksgrupper med henblik på at sikre, at alle bliver en del af et socialt fællesskab med mulighed for at hygge sig og sparre med ligesindede.

• UEFA C1
  • Besøg i kvindelandsholdslejeren
  • UEFA C2
  • Besøg i herrelandsholdslejeren
  • Lokale netværksgrupper

Vi glæder os til at få glæde af Sofus tilegnede egenskaber i klubben fremover.