OKS tænker nye veje i fremtidigt senior setup

image Heinrich Jensen iført OKS regnjakke og Kristian Karlby med OKS-trøjen. Foto af Klavs Larsen
04. december 2023 kl. 18:04
Spændende nye ideer i OKS

OKS tænker nye veje i fremtidigt senior setup

Der er rigtig god gænge i OKS i de her år og det ønsker vi at bygge videre på.

Vi er repræsenteret i alle herrerækker fra DS og ned og værner om det gode miljø blandt de 10 herrehold og også den spirende kvindeafdeling.

Formand Klavs Larsen fortæller:

-”For vores DS og AS gruppe har vi et stykke tid arbejdet på hvordan vi kan gøre det endnu bedre og er kommet frem til et nyt setup under mottoet – ”En trup / 2 kamphold” – Her ønsker vi at knytte båndene i den 40 mands store gruppe endnu tættere og vil tilbyde byens bedste seniormiljø hvor vi skaber de bedst mulige rammer, hvor alle kan udvikle sig.”

Et vigtigt element er at vores cheftræner, Michael Bjørn, fremover får 2 nye, stærke kompetence trænere ved sin side: Kristian Karlby 44 og Henrich Jensen, 56 som med hver sine specialer kommer til at byde ind til hele gruppens gavn. Det skal tilføjes at vores erfarne keepercoach Kim ”Galla” Madsen fortsætter i teamet sammen med assistenttræner Sebastian ”Balle” Knudsen.

Mikael Skovgaards, sportslig ansvarlig:

-”Vi er enormt glade og stolte over at kunne tilknytte Kristian Karlby som kompetencetræner i vores team. Karlby kan noget helt specielt med mennesker og hans evne til at coache unge spillere er unik. Med de kompetencer passer Karlby perfekt ind i vores nye setup. Og, at vi samtidig kan tilføje Heinrich, der med sin A træner baggrund og mangeårige erfaring, i teamet, gør at vi står enormt stærkt. At vi får de 2 nye folk ind betyder også at vi kigger ind i nye muligheder for vores spillere, fx formiddagstræning og generelt bedre forhold”

Kristian Karlby udtaler:

-"Det skal ikke være nogen hemmelighed, at da OKS præsenterede mig for det nye set up omkring DS og AS holdet, havde jeg egentlig besluttet mig for at hellige mig mit firma Personligfodboldtræner.dk i den kommende periode. Men rollen som kompetencetræner i et stærkt team under ledelse af cheftræner Michael Bjørn og med en trup, som tæller en del spillere jeg kender bl.a. fra min tid i Dalum IF og Assens så blev tilbuddet sgu for spændende at sige nej til. Så jeg glæder mig rigtig meget til at lære klubben og de mange gode mennesker at kende og til at skulle på træningsbanen og bidrage til at spillere individuelt, såvel som holdet som helhed, kan træne sig endnu bedre, så vi i fællesskab kan nå klubbens målsætninger."

Sluttelig skal det nævnes at Heinrich, udover sin rolle i ovenstående, fortsætter sit virke med børne og ungdomsarbejdet i klubben, samt at han får andre opgaver i det daglige, idet det er lykkedes os at tilknytte ham på en fuldtidsstilling fra 1. januar.

Således dagens nyskabende nyhed fra OKS