Football Academy 2023 handler om at give alle børn en fed fodbold uge!

Evald Bundgård Iversen
12. marts 2023 kl. 12:48
FA & FFS afvikles som altid i første uge af skolernes sommerferie.

Arbejdsgruppen bag FA23 har været samlet igen. Arbejdsgruppen består af medlemmer fra drenge- og pigeudvalget, forældre, trænere samt børneudviklingstrænerne.

Uanset om det er 'Fodbold for Sjov' for de mindste, eller om det er 'Football Academy' for de større, har gruppen besluttet at det overordnede formål med ugen er:

En fed fodbolduge betyder:

- At det enkelte barn i løbet af ugen får mulighed for, at føle sig kompetente og
betydningsfulde.
- At børnene i løbet af ugen får nye erfaringer, relationer og færdigheder, som de kan have
glæde af efter ugen er slut.
- At børnene får mulighed for at arbejde med egen fodboldmæssige udvikling.

Planlægningsgrupper arbejder for at skabe et solidt grundlag for, at trænerne kan:
- Skabe en uge med overskuelige dage for børnene, hvilket vil sige at der planlægges faste, gode rutiner og overgange, både i de formelle og de
uformelle fodboldmiljøer.
- Skabe en følelse af tryghed for børnene, hvilket vil siges, at der bliver tydelige rammer for dagene, som skaber genkendelighed og en rød tråd igennem ugen.
-  Planlægge et spændende og indholdsrigt program.

Ønsker du at høre mere om planlægningen af ugen, er du velkommen til at kontakte Evald Iversen på 61664866 eller Sune Buus på 24247333.

Tilmeldingen er åben på kampklar under 'klubaktiviteter'. Er du ikke medlem af OKS sker tilmelding ved at sende en mail til kontor@oks.dk.