Automatisk banevandingsanlæg taget i brug på OKSon Park

image Både kommunens folk, entreprenøren, inspektøren samt klubbens formand var til stede ved den formelle overdragelsen.
Klavs Larsen
01. maj 2023 kl. 15:04
Klubbens banevandingsanlæg i hhv. bane 1 og bane 2 er nu taget i brug.

Som det er de fleste bekendt er der stor vækst i vores klub og det udfordrer vores faciliteter, herunder baneforholdene. Det har medført, at OKS og Odense Kommune i samarbejde, gennem længere tid har arbejdet på at få installeret elektronisk styret vandingsanlæg i både bane 1 og 2. OKS har bidraget med økonomi og arbejdsindsats i projektet.

Forventningen er, at de 2 baner få et stærkere rodnet som er grundlaget for en mere slidstærk spilleflade. Bane 1 er nu forsynet med 20 sprinklere og bane 2 16, som i zoner er programmeret til køre om natten, så fordampning i solens stråler undgås.

Formand Klavs Larsen udtaler: ”Vi har gennem flere sæsoner oplevet, at vores baner har været utrolig hårdt medtaget og specielt bane 2 er i en forfatning som vi ikke kan være bekendt at tilbyde medlemmer og gæster. Det er derfor meget glædeligt, at det er lykkedes at få dette projekt gennemført, og vi glæder os enormt til at se resultatet af anstrengelser. Det siger sig selv at der ikke er gratis at lave de her ting og den løbende udgift til vanding fremadrettet er da også ganske betragtelig for klubben, men vi så ingen anden udvej”

Nu krydser vi fingre for at det kan skabe endnu bedre baner for vores medlemmer og trænere i hele græssæsonen.