Status på vores kunstgræsbane

image Kunstgræsbanen står foran udskiftning.
03. juni 2022 kl. 12:52

I en klub af vores størrelse er en kunstgræsbane helt uundværlig, særligt i disse moderne tider, hvor fodbold i større og større grad spilles ude året rundt.

Det var derfor med stor glæde at vi kunne indvie vores SPARK anlæg med kunstgræsbanen som centrum for snart 7 år siden.

Desværre viste det sig efter nogen tid at en fejl i konstruktionen under selve græstæppet betyder, at der opstår ”lunker” som gør at spillefladen er blevet ujævn. Problemet er belyst af eksperter i flere omgange og det er derfor glædeligt at Odense Kommunes konsulenter i forbindelse med en screening af alle foreningsanlagte kunstgræsbaner i kommunen for nylig påpeger dette problem.

Det betyder, at kommunen nu har meddelt OKS, at banen nu bliver en af de 3 baner der skal udskiftes som en del af Velfærdens Fundament.

Kommunen oplyser at der nu igangsættes en proces med at udarbejde et projekt omkring udskiftning af banen ved OKS, men tager fortsat forbehold for, at der kan opstå uforudsete hændelser, som kan ændre på beslutningen, lige som der kan være miljømæssige forhold, som ændrer på hele processen. Arbejdet med renoveringen af banen vil køre sideløbende med arbejdet med etablering af de 5 nye baner andet steds i kommunen. Der er endnu ikke en tidsplan for projekterne, men så snart man ved mere, så orienteres klubben. Det betyder også, at der ikke sker noget med banen i indeværende år, og at man ikke på nuværende tidspunkt kan garantere, at banen står klar til vinteren 2023.

Vi er i OKS rigtig glade for at kommunen vil give os en hjælpende hånd i denne sag, så banen igen bliver fin til glæde for vores mange medlemmer og gæster på anlægget.