OKS udvider klubben med Ishockey afdeling.

Jan Tomas Haahr Fogde
01. april 2022 kl. 11:02

Det er med stor stolthed at OKS i dag kan meddele at klubben udvider klubben med Danmarks første 100 % udendørs Ishockey klub.

OKS Ishockey vil gå under navnet OKS Bulls.

Klubben har indgået aftale med Odense kommune, der betyder at bane 2 på OKSon Park i vinterhalvåret vil blive omdannet til Danmarks første og eneste professionelle Ishockey bane.

OKS Bulls har d.d. indsendt de officielle papirer til Dansk Ishockey Forbund, og forventer at indtræde i grundspillet i Metal Ligaen med start september 2022.

Klubbens formand Klavs Larsen udtaler følgende om den nye satsning:

”I OKS har vi længe gået med tankerne om hvordan vi kan udvide den paraply vi med stolthed kalder MIDTBYENS HJEMMEBANE. Med tanke på de præsentationer og opbakning der er tilfaldet Odense Bulldogs den seneste periode, er vi overbevist om er der er grundlag for endnu ishockey klub i Odense der spiller med i toppen af Metal Ligaen.

Holdet vil primært bestå af vores nuværende DS spillere med Christian Wulff som naturlig anfører, krydret med er par grønlandske stjernespillere.