OKS klær’ trænerne på med uddannelse

image C2 består af lige dele teori og praktik.
Philip Frikke-Schmidt
27. september 2022 kl. 10:31
Alle der ønsker at dygtiggøre sig har muligheden i OKS.
Vi har i OKS henover foråret og i det tidlige efterår 2022, gennemført 3 trænerkurser sammen med DBU Fyn.
Ét C1 kursus, af 10 timers varighed, med 21 OKS-trænere og efterfølgende 2, C2 kurser af 20 timers varighed, med i alt 20 kursister, hvoraf de 9 var OKS-trænere.
I 2021 havde vi ligeledes 13 trænere igennem B1 uddannelsen, som sidenhen er blevet laver om fra UEFA’s side.

Det er afgørende betydning at vi får uddannet flere af vores frivillige trænere, og leder, kun på den måde kan vi højne kvalitet af det arbejde der udføres dag id og dag ind, på anlægget.
I de kommende vintermåneder vil vi gennemføre sidste del af C-uddannelsen med et C3 kursus. Dette er 30 timers forløb med både teori- og praktik, som vores frivillige tager ud af deres fritid, dels for at dygtiggøre sig selv men i endnu højere grad, for at bidrage med endnu mere viden og know-how, til det “produkt” OKS ønsker at levere til vores medlemmer.
Af sammen årsag arbejder vi på et UEFA B1 forløb fra foråret 23. Et kursus der strækker sig over 70 timers uddannelse.
“Kun genne yderligere kvalitet hos hver enkelte trænere kan vi sikre fortsat fremgang og udvikling af den stadig voksende medlemsskare i klubben.”
Det er ledelsens strategi at OKS fortsat vil investerer i klubbens frivillige, gennem uddannelse, internt- og eksternt, via DBU’s træneruddannelse, i bestræbelserne på at skabe et motiverende og udviklede miljø for vores mange træner. Det er lige så vigtigt som at vi skaber et stærkt miljø for alle medlemmerne.