Genopslag: OKS søger én- eller flere børneudviklingstrænere til klubbens drengeafdeling

03. januar 2023 kl. 17:42
Odense Kammeraternes Sportsklub, OKS søger en- eller flere børneudviklingstrænere til klubbens drengeafdeling, som gennem glæde, udvikling og motivation skal være med til at skabe et godt og trygt børnefodboldmiljø, hvor spillere, trænere og forældre trives.

Det kan være for dig der leder efter det ideelle studiejob, eller dig der tænker at denne mulighed er et perfekt supplement til din hverdag. Måske du allerede er i OKS, lige er flyttet til Odense eller kender til OKS udefra, men gerne vil være en del af vores hyggelige klub midt i Odense.

OKS er blandt de største klubber i Odense målt på medlemmer, både på pige- og drengesiden - og vi har ambitioner om mere. Som led i at blive DBU børneklub, så vil du få en central rolle i at udvikle børnefodbolden på tværs af årgange i drengeafdelingen, og samtidig får du en vigtig opgave i at tilsikre, at klubben understøtter DBU’s børnestrategi og klubbens børnepolitik. Du bliver en del af det sportslige udvalg, som du vil få et tæt samarbejde med.

Stillingen rummer en lang række spændende opgaver, hvor hovedvægten ligger på banen, sammen med en masse glade børn og engagerede trænere. For at det hele lykkes, så skal du samtidig fungere som en godt bindeled uden for banen, hovedsageligt til den sportslige ledelse, de årgangsansvarlige trænere, drengeudvalget og bestyrelsen. Forventeligt bliver fordelingen 70% på banen og 30% administrativt.

Du skal evne at sparre med trænerne og enten inspirerer eller støtte op om selve træningen. Heri ligger det, at der skabes sammenhæng mellem årgange og at alle spillere sikres sportslig udvikling. Ligeledes skal det sikres at miljøet og kulturen på alle årgange ligger op ad.

OKS’s kultur og filosofi.

På sigt vil du blive i stand til at drive mange ting selvstændigt, men inden da vil du få en grundig introduktion og oplæring i klubbens filosofi, og tilgang til udvikling af spillere. Med andre ord, vil det være masser af sparring og rig mulighed for personlig og faglig udvikling. Klubben vil løbende tilbyde træneruddannelse samt anden relevant uddannelse.

Fokus vil ligge på klubbens trænere fra U5 til U12, som løbende ”besøges” efter aftale og behov. Vi forestiller os, at du selv planlægger din tid i samarbejde med klubbens trænere og den sportslige ledelse. Træningen foregår ofte mandag til torsdag i tidsrummet 16.00 til 18.30. Derudover forventes du at indgå i mødeaktivitet og understøtte at børnefodbolden i OKS udvikler sig organisatorisk og sportsligt.

Primære opgaver som du dribler med:

• Du bliver en vigtig spiller i implementering af DBU´s børnesyn og DBU’s sportslige anbefalinger for at blive DBU Børneklub.
  • Hjælpe, vejlede og inspirere børnetrænerne på banen.
  • Supervisere, sparre og evaluere med trænerne uden for banen.
  • Sikre kvalificeret træningstilbud til alle medlemmer, via klubbens træningsprogrammer.
  • Sikre sammenhæng imellem årgangene både sportsligt og socialt.
  • Motivere trænere til at deltage på kurser.
  • Tage initiativ til og etablere samarbejder med lokale institutioner (skoler, SFO’er og børnehaver).
  • Deltage på trænermøder og evt. i udvalgte forældremøder.

Den ugentlige arbejdstid forventes at være mellem 8- 10 timer, men kan variere i forhold til sæsonen.

Om dig:

Det er ikke et krav at du har træneruddannelse, men vi kigger meget på dine personlige og faglige kompetencer, som du kan sætte i spil i udviklingen af børn og unge. Det er en fordel at have erfaring med børnefodbold eller lignende arbejde, hvor du har opbygget pædagogiske kompetencer. Der er ikke noget krav til en bestemt uddannelse, men de kompetencer vi forventer du har, kan være opnået gennem pædagog, lærer eller idrætsuddannelse. Du skal være motiveret for arbejde med aldersgruppen 5-11 år og udvikling af både fodbold- og menneskelige kompetencer skal være din drivkraft. Det er vigtigt at du har en anerkendende tilgang til børn og forstår at formidle og kommunikere til både børn, trænere og forældre.

Du skal være fleksibel i forhold til dine arbejdstider og det forventes at du har kendskab til og har været engageret i foreningslivet. Da du får en vigtig rolle i klubbens fremtidige udvikling, er det vigtigt, at du er struktureret og i stand til at prioritere din tid, så fokus er på de steder, hvor det giver mest værdi for klubben.

OKS tilbyder:

• Relevant uddannelse indenfor børnefodbold
  • Et miljø og en kultur, hvor du får mulighed for at udvikle børnefodbolden og dine personlige kompetencer
  • En form for en lederuddannelse, da du kommer til at stå i mange forskellige situationer, hvor du skal kunne guide, inspirere og motivere frivillige trænere og klubbens medlemmer.
  • Sparring med dygtige og kompetente folk i klubben.
  • Et tæt samarbejde- og en central rolle med den sportslige ledelse og drengeudvalget, omkring den løbende udvikling af klubbens tilbud.
  • Samarbejde og sparring med børneudviklingstræneren i pigeafdelingen
  • Mulighed for at spille gode ideer og forslag ind.

Om OKS

Vi er en breddeklub med bæredygtige ambitioner. Vi vil alle, som vil os og vi har stor fokus på at tilbyde udvikling på alle niveau. Vi adskiller ikke vores trupper, men træner og udvikler ud fra drengenes niveau. Det skal være sjovt, udviklende og trygt at gå til fodbold i OKS og selv om vi er en bredde klub, så vil vi gerne spille med blandt de bedste.

Vil du være med til at gøre en forskel for vores børn i klubben, så send en motiveret ansøgning til Sportslige Leder Philip Frikke-Schmidt på klubmanager@oks.dk og formanden for drengeudvalget Sune Buus på sunebuus@gmail.com.

Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Philip på telefon 29 87 65 93 eller Sune på 24 24 73 33.

Vi hører meget gerne fra dig snarest og senest den 31. januar 2023.