Forrygende sæsonstart for U12

image 3F er ny sponsor for U12 drengene.
Ungdomsudvalget
20. april 2021 kl. 09:54
Ny sponsoraftale udløser nyt tøj

Julen kom tidligt i år – 15. marts kom 3F GOPS fordi med gaver til drengene og overrakte det nye spillertøj - 3F har nemlig besluttet sig for at sponsorere årgang 2009. Aftalen løber i første omgang i 2 år.

3F skriver: Formålet med samarbejdet mellem 3F og OKS U12 er bredtfavnende. Udover at sørge for at drengene er klædt på til kamp i bogstavligste forstand øjner der også gode muligheder at være sponsor for det fede multietniske fodboldmiljø – en inspiration til alle om at fokus skal og bør være på – ikke hvor vi kommer fra, men hvor vi gerne i fællesskab vil hen. Vi ser frem til et samarbejde med OKS U12 hvor vores værdier og engagement i inklusion kan smelte sammen og drenge skal opleve at de er aktivt valgt til af et større fællesskab.  Vores tro på dette hold hænger også sammen med at der er voksne omkring holdet, som bevidst ønsker at skabe udvikling med børnene, både sportsligt og menneskeligt. Denne udvikling ønsker vi at synliggøre, understøtte og blive associeret med.

U12 træner, Meike Noorslykke udtaler:

”Jeg ser en stor gave og mulighed i samarbejdet med 3F Odense GOPS, uanset om vi kommer fra en privat skole inde i byen eller fra Abildgaardskolen i Vollsmose, så er vi et fællesskab når vi spiller og træner fodbold. Når en så stærk fagforening som 3F der netop står for fællesskab og rummelighed i et multietnisk samfund vælger at indgå i et samarbejde med os, så har det en stærk signalværdi. Drengene er valgt til – deres tilvalg af at være en del af et fællesskab er en solid byggesten i livet – for det er ikke kun på banen vi skal spille hinanden gode – det skal vi hele livet.”

U12 holdet har nu spillet 2 turneringskampe i deres nye kamptøj og sikke en start – 6 points og +5 mål og en foreløbig 3. plads i puljen. Næste kamp er 28/4 hvor Vindinge besøger OKSon Park.