Pigefodboldens Dag var et stort tilløbsstykke

image Der blev blandet andet varmet op med danseinstruktør fra HIPS Danse Studios
Jannie Søgaard Iwankow
09. september 2020 kl. 13:11

Lørdag den 5. september havde OKS’ pigeafdeling inviteret alle interesserede piger i alderen fra tre til 15 år til Pigefodboldens Dag på OKS’ anlæg.

Dagen var sat i søen for både at fejre pigefodboldens positive udvikling i OKS og for at få endnu flere nye medlemmer til pigeafdelingen. Det var derfor et miks af nuværende samt potentielt kommende medlemmer, de havde en hyggelig formiddag på fodboldbanerne.

I alt mødte cirka 60 piger op på dagen. Lidt over halvdelen var piger, der ikke spiller fodbold i OKS. Endnu. For det håber årgangsansvarlig Evald Bundgård Iversen naturligvis, at nogle af dem kommer til.

- Det var en rigtig god dag, hvor vi over et par timer fik spillet bold, leget og grint sammen. Flere af de nye piger var med ude at spille kamp allerede dagen efter, fordi de havde lyst til mere bold. Nu håber vi, at nogle af dem hænger ved, så vi fortsat kan udvide pigefodbolden i OKS. Også klubbens egne piger var godt repræsenteret, og det var tydeligt, at de elsker fodboldspillet og havde lyst til at give vores gæster en oplevelse af, at fodbold i den grad også er for piger, siger han.

Ud over fodboldtræning var der også fælles frokost og frugt samt en session med dans, så pigerne kunne få øvet lidt kropskoordination, der er en vigtig del af at blive en god fodboldspiller.

Det var første gang, arrangementet blev afholdt, men forhåbentlig ikke sidste.

- Vi vil helt sikkert gennemføre et lignende arrangement igen og bruge de erfaringer, vi fik i sidste weekend. Jeg er sikker på, at der er grobund for en endnu større pigeafdeling i OKS, hvis vi ikke mindst husker, at det sociale aspekt fylder en stor del, når det handler om pigernes lyst til at gå til fodbold, siger Evald Bundgård Iversen.