OKS tager fortsat Covid-19 meget alvorligt

03. august 2020 kl. 21:18
Covid-19 er stadig en trussel Og hvordan vi fortsat håndtere det i OKS-regi.

Selvom flere måske har glemt det, henover sommeren, og at vi, som fodbolden er kommet igang igen, oplever at vores modstanderklubber (på udebane) ikke er lige så strikse som vi er på OKSon Park, så er Covid-19 stadig en seriøs spiller i samfundet. Ikke mindst er der i nærområdet registeret flere indenfor de senest uger end i hele forårsperioden.

Vi har i bestyrelsen fra begyndelsen af taget “truslen” alvorligt, og fulgt myndighedernes restriktioner og anbefalinger. meget nøje. Og det gør vi fortsat. For vor alles skyld.

Ift. Anlægget er det stadig en betingelse for at deltage i træningen, at der vaskes/afsprittes hænder, ved indgangen. De 2 vaske benyttes. Altså er der ingen, der møder direkte på banen men gennem hovedindgangen på Østerbæksvej.  De enkelte årgange melder selv ud om hvordan det håndters. MEN ingen træner uden at der vasket/afsprittet.

Vi har valgt at åbne klubhuset igen med følgende restriktioner:
- Afsprit hænderne inden indgang. Sprit står ved indgangspartiet.
- Max 8 pr. omklædningsrum. Dog 26 i kælderen.
- Cafeen kan rumme 22 siddende gæster. På terrasserne henholdvis 10 og 12, siddende gæster.

Det bliver løbende afsprittet på toiletter og fælles-arealerne, i klubhuset ligesom er bliver grundig rengjort, hver dag - også i omklædningsrummene.

På træningsbanen er betingelserne at:
- Trænings-materialer vaskes efter brug.
- Det er fortsat kun trænerne der må flytte mål, kegler mv.
- Veste benyttes igen og må KUN benyttes på samme hold/gruppe. Altså ikke noget med at låne ud/af hinanden på tværs hold.
- Sidst med ikke mindst er forældre stadig forment afgang på banen. Men i cafe/klubhus, mere end velkomne. Dette er ift. forsamlingsforbuddet.

Respekter venligt fortsat disse restriktioner, da vi ønsker at alle OKS’er er med til at tage fælles ansvar for at mindske smitterisikoen til gavn for os alle.

OKS’ Bestyrelse