Endelig kom vi i gang med turneringen

image Mere end 50 pige i alderen 6-11 år deltog i OKS Pigefodboldens dag, den 5. september.
03. oktober 2020 kl. 11:18
Alt i alt er efterårssæsonen en succes for klubbens mange børne- & ungdomshold.

Efter en lang vinter, et forsømt forår og en skøn sommer - kom turneringen endelig igang efter ferien. Således også i OKS ungdom.

Generelt har vi haft et rigtig fint efterår indtil videre. Vi vækster i børneafdelingen (U5-U12) og har en smule frafald i ungdomsafdelingen (U13-U17). Samtidig vækster vi gevaldigt i pigeafdelingen, hvorfor vi alt i alt er meget tilfredse, på trods af Corona-pause og deraf tabte indtægter mv.

Den 5. September afviklede vi Pigefodboldens Dag, på anlægget. 2 1/2 times fodbold rettet mod nye pigespillere. Hvis vi selv skal sige det blev det en storslået omgang, krydret med kaffe og Brunsviger, i anledning af fejringen af klubbens 90 års fødselsdag.

Arrangementet afstedkom mere end 20 nye medlemmer i alderen 6-10 år og 7 nye forældretrænere! Så nu har vi et reelt U6-U8 pige, hold- og træningstilbud i klubben! Noget vi er meget stolte af. Vi er nu mere end 70 pigespillere i alderen 6-13 år og dette, på noget der ligner 1 1/2 år. Seneste er et U18, 11-mands, pigehold. begyndt træning i klubben.

Sportsligt går det grundlæggende også rigtig fint. Resultaterne er på mange niveauer fine over hele linjen. Dog er der enkelte afdelinger som i den grad har behov for lidt tilgang for at kunne hænge i.

Trænersituationen er stabil og igen i år afvikler vi sammen med DBU trænerkursus for vores mange trænere.

C1-træner kursus blev gennemført i september måned. Og i november vil vi afvikle C2, som klubkursus. Vi er utrolig glade for at vores trænere, unge- som gamle, er klar på at investere tid pg ressourcer i at dygtiggøre sig som trænere - til glæde for klubbens spillere. Der er stadig pladser. Adgangskravet er dog at C1 er gennemført.

Alt i alt går det rigtig godt i børne- og ungdomsafdeling. Men sidder du og tænker “jeg vi da gerne være en del af udviklingen og med til at påvirke ungdomsarbejdet” så tag endelig fat i ungdomsudvikleren, Philip, på ungdomsudvikler@oks.dk. Vi savner nemlig flere frivillige hænder for at kunne imødekomme den voksende ungdomsafdeling.