Status på 2019

15. december 2019 kl. 16:18
Nyt fra Børne- & ungdomsudvikler Philip Frikke-Schmidt

Et år er gået og efterårssæsonen er veloverstået for alle årgange og hold i ungdomsafdelingen.

Efteråret blev præget af tror aktivitet på og uden for banerne. Ikke mindst på vegne af de mere en 65 frivillige trænere- og ledere, som udgør ungdomsarbejdet i klubben men også pga. de valg og prioriteringer der er gjort på ledelsesniveau genne de seneste 18 måneder.

Vi har gennemført et C1 trænerkursus med 23 deltagere, et C2 trænerkursus med 12 deltagere ligesom vi har fået 4 trænere igennem B1 uddannelsen. Ud over at de frivillige har investeret tid (flere hele weekender og aftener) i at dygtiggøre sig, har vi klubbens strategi om at investerer i uddannelse af trænerne, givet pote. Noget vi mærker hver dag på træningsbanerne og som medlemmerne forhåbentligt også mærker gevinsten af.

Yderligere har vi været igennem et DBU trænerrådgiverforløb, hvor en konsulent har været tilknyttet, superviseret, rådgivet og vejledt, enkelte træner i deres ageren på banen.

Bl.a. som en konsekvens heraf blev OKS præget af klubbens nominering til “Årets Fynske Børne- & Ungdomsklub” noget vi naturligvis var ekstremt stolte over.
At vi så også valgt efter en jury peget på OKS var jo bare prikket over i’et.

Der bliver gjort en kæmpe indsats, hver dag, på at få skabt de bedst mulige rammer for alle vores medlemmer - uanset niveau. Vi er slet ikke i mål - men kommet rigtig godt at sted og måske endda noget længere end undertegnede havde turde håbe på, da jeg blev inviteret indenfor i vores hyggelige klub, tilbage i vinteren 2019.

Overordnet set har vi, i hele klubben, en nettotilvækst i medlemsskaren i klubben, hvilket jo er det bedste bevis på at vi gør noget rigtigt.

Rutinerede folk i klubben fortæller at vi aldrig har været så mange medlemmer i børne- ungdomsafdelingen (U4-U8). Mere end 120 medlemmer tæller vi. U9-U12 udgør ligeledes mere end 145 medlemmer og sidst men ikke mindst mønstre vi lige knapt 100 aktive medlemmer fra U13-U17. Ydermere har vi en pigeafdelingen (U7-U15) på mere 75 aktive spillere.

Vi har i efteråret fået en U19 afdeling på +20 spillere, en dameseniorafdeling, på +35 spillere, i alderen +19 år.

Vi har endvidere fået sparket gang i OKS eSport. En afdeling som vi håber og tror på vil vokse sig stor. Seneste har vi modtaget en større portion midler til at investerer i afdelingen, fra Odense Kommunes Udviklingspulje. OKS eSport er ikke kun for OKS medlemmer men for alle lokalområdets børn- og unge. Læs mere på www.oks-esport.dk.

Vi afviklede OKS E-sport klubmesterskaber for første gang, i efteråret. Der blev afviklet endnu en storslået Football Academy i første uge af skolernes sommerferie med 150 deltager.  Seneste initiativ, OKS ekstra, er et ekstra træningstilbud, til alle der ønsker yderligere træningstilbud end de der allerede er på hylden.

Fodboldmæssigt har vi heldigvis også leveret rigtig fint på alle årgange. I foråret 2020 kan vi præsenterer fodbold fra landets højeste U13 række, Liga 1 - som er blomsten af en storslået stykke arbejdet gennem flere år, på årgang 2007, som består af +50 spillere. Flere af disse spillere er endvidere inde omkring DBU U13 talentcenter.

Alt i alt er der rigtig mange spændende ting i gang og vi kan ikke klare dette arbejde ude frivillige og vi kan altid bruge flere.

Uanset hvad DU måtte have lyst til, at bidrage med at tid, så byd endelige ind. Vi lover ikke at tage hele armen. Tag endelige fat i undertegnede såfremt du har en god ide til at generer indtægt til klubben. I stedet for at spørge hvad klubben kan gøre for dig så tænk i stedet “hvad kan jeg gøre for klubben”.

Bliv en aktiv del af Fyns bedste Børne- og Ungdomsklub - så vi næste år kan kalde os “landets bedste Børne- og Ungdomsklub”.

Vi har flere nye og spændende initiativer i støbeskeen til glæde for alle klubbens alle klubbens brugere og lokalområdets borger, som vi glæder os til at sætte gang i.

God jul og godt nytår.