8 drenge fra U14 truppen er udtaget til 1. runde af DBU´s Talentsamling !

image Foto: Pantaleone.....Josef Amiri, Jakob Grubbe, Marcus Linnet, Mohammad Tamim, Buster Stage, Gustav Fraulo, Malthe Ladefoged og Mikkel Dahlgaard !
Thomas Stage
16. august 2018 kl. 17:30
1 U13 spiller og 7 U14 spillere !

Cheftræner, Henrik Jørgensen, fra vores drenge U14 afdeling, modtog i mandags besked fra DBU om, at ikke mindre end 8 drenge fra hans trup er udtaget til samling på Talentcenter på Fyn.

DBU’s U13 og U14 Talentcenter er et sted for spillere som i deres årgang vurderes til at være potentielle til DBU’s U15 Talentcentre. I et forløb på to år (U13-U14) følges spillerne i deres klubber bl.a. via kampbesigtigelse og disse samlinger.

I hele U13 året deltager spillere fra DBU’s B&T licensklubber + spillere fra klubber udenfor licenssy-
stemet (OKS). På U14 centret fungerer det på samme måde – dog indtræder spillere fra A-licensklubber (så som OB) efter det første halve år (januar 2019).

Udskillelsen starter med det samme og imellem DBU samlingerne bliver man fortsat jævnligt besigtiget af DBU’s Talenttrænere og DBU scouts i klubkampe.

Udtagelsen betyder, at de 8 drenge i næste uge får 1 fridag fra skole og i stedet får en fodbolddag. Så begynder den laaaaaaaaaaaaange rejse mod den rød/hvide trøje.

Fra hele Fyn er udtaget 22 drenge i U14:

7 spillere fra OKS

5 spillere fra Næsby og Svendborg

1 spiller fra Dalum, Kerteminde, MG&BK, Morud og Nyborg.

Derudover har OKS også 1 spiller med i U13. Det drejer sig om, Mikkel Dahlgaard, der til daglig spiller med U14 holdet.

Fra klubben skal I alle, både de udtagne spillere og de trænere de har haft igennem tiden, have et kæmpe skulderklap.