OKS bliver Partnerklub til DBU Topcenter for U10-U12

image OKS styrker kvaliteten af arbejdet for U10 - U12
08. november 2017 kl. 21:33
Kvaliteten af træningen løftes endnu mere

OKS bliver Partnerklub til DBU Topcenter for U10-U12

DBU lancerer fra 2018 et nyt træningstilbud for 10-12 årige drenge. DBU har udpeget 23 klubber til såkaldte regionale Topcentre i hele landet, hvor lokale drengespillere i aldersgruppen U10-U12 kan blive tilbudt ét ekstra træningstilbud én gang om ugen i et DBU Topcenter.

Fra DBU´s side er det målet, at løfte kvaliteten af træningen i årgangene, udvikle de lokale træneres kompetencer samt at medvirke til, at unge spillere i denne aldersgruppe ikke skifter klub i alt for ung en alder, men bliver i deres lokale klubmiljø.

Spillerne til DBU Topcenter rekrutteres fra Partnerklubber, som geografisk ligger max. 45 min kørsel fra DBU Topcenter. Spillerne som indgår i Topcenter-træning bliver fortsat i deres lokale klub, og kan i den periode de deltager i Topcenter-træning, ikke skifte klub til Topcenter-klubben.

På Fyn er OB som den eneste klub af DBU blevet udpeget til DBU Topcenter. OB og OKS har i denne forbindelse haft nogle konstruktive drøftelser omkring et samarbejde. Bestyrelsen og ungdomsudvalget i OKS har derfor besluttet, at indgå en aftale om at OKS bliver tilknyttet DBU Topcenter som Partnerklub.

Samarbejdet drejer sig alene om DBU Topcenter-træningen for aldersgruppen U10-U12, hvor vi ser frem til et konstruktivt og tillidsfuldt samarbejde omkring nogle ekstra tilbud til denne aldersgruppe og de tilknyttede trænere.

/Bestyrelsen