Kampen om Øen SKAL vindes af OKS

Bo Grønhøj
13. august 2015 kl. 05:16

I 2014 lancerede OB og Carlsberg Sport sommerstævnet Kampen om Øen for de fynske klubbers ungdomsårgange U13, U14, U15, U16 og U17. Finalen i hver årgang spilles på TREFOR Park som forkampe til OB’s hjemmekampe i Superligaen. Foruden æren og trofæet spiller klubberne om sportsudstyr for kr. 15.000. Finalerne på stadion starter 2 timer før Superliga kickoff. Det vil være nogle nervøse og meget spændte drenge, der løber på banen til finalerne, og vi opfordrer alle til at møde tidligt ind og bidrage til at gøre kampene til et ordentligt spektakel og en stor oplevelse for de talentfulde drenge – og det er tilladt at larme! Der er således ekstra underholdning på stadion, hvis man møder ind i god tid til nedenstående kampe i efterårssæsonen. Lørdag den ottende august blev Kampen Om Øen for de Fynske ungdomshold i årgang U14, U15 og U17 spillet i Fjordager IF. Her fandt vi frem til finalisterne, der kommer på TREFOR Park i efteråret, og afgør hvem der løber med den flotte titel og sportsudstyr for kr. 15.000.

Finalister U15: OKS – Kerteminde BK

TREFOR Park 30. august (OB – FC København). Kampstart kl. 15:45.

OKS’ vej til finalen gik i første omgang over Søhus Stige, der leverede god modstand, men måtte se sig slået med 2-1. Modstanderen i semifinalen var Ringe BK, der kom med en solid 9-0 sejr (over Thurø, red.) i bagagen. Som ventet en tæt semifinale, som OKS endte med at vinde 3-1.

Kerteminde  BK var placeret i det der på forhånd var dømt dødspuljen, hvor modstanderne hed Sanderum BK og Middelfart G&BK. Puljen blev som ventet en meget tæt affære, hvor alle 3 hold uden tvivl havde niveauet til at kunne tage semifinalebilletten. Kerteminde fik uafgjort mod Sanderum og tog en smal sejr på 1-0 over Middelfart, og da Sanderum og Middelfart ikke formåede at score mod hinanden, endte Kerteminde som puljevinder. Semifinalen stod mod BK Marienlyst, der havde gjort rent bord i deres pulje med 2 sejre på 6-0. Kerteminde viste sig mest effektive med 4 scoringer mod 1, i en ellers lige kamp, og er dermed klar til TREFOR Park og OKS den 30. august før OB-FC København.

Finalister U14: OKS – Sanderum BK

TREFOR Park 18. oktober (OB – SønderjyskE) (kampstart 2 timer før Superliga kickoff).

Sanderum BK tog med to sejre over hhv. Munkebo BK og Rolfsted IF den ene semifinale-billet fra pulje C. Modstanderen her skulle findes i pulje A hvor Skårup IF, BK Marienlyst og Fjordager IF mødtes. Fjordager havde til lejligheden samlet et hold i sidste time grundet et sent afbud, og var grundet aldersgruppen låst fra at gå videre i puljen. Billetten videre stod derfor imellem Skårup og Marienlyst, og her trak Marienlyst det længste strå med en klar sejr. Første semifinale stod dermed imellem Sanderum og Marienlyst. Sanderum kom med to sejre i bagagen, og spillede med stor selvtillid. De kom flyvende ud til kampen, og selvom Marienlyst kæmpede heroisk blev sagerne afgjort med et par hurtige mål til Sanderum, der vandt kampen 7-0 og helt fortjent er kvalificeret til finalen på TREFOR Park.

OKS var i pulje B oppe imod Flemløse/Haarby og Fjordager. Efter de 2 kampe var overstået stod OKS som klar vinder med 6 point og en målscore på 17-2. En fortjent puljevinder. Semifinalen skulle stå mod TPI, som havde vundet deres første kamp med 19-0! Det blev en meget tæt affære mod to meget stærke hold, men det blev OKS, der endte med at løbe med finalepladsen med en smal sejr på 2-1. Tillykke til OKS, der er klar til at møde Sanderum på TREFOR Park den 18. oktober.

Finalister U13: OKS – Næsby BK

TREFOR Park 1. november (OB – Brøndby IF) (kampstart 2 timer før Superliga kickoff).

OKS vej til finalen gik over Middelfart (3-1), Dalum (2-1), Flemløse/Haarby (7-1) og endelig i semifinalen, Sanderum, hvor OKS sejrede med 6-1. 4 kampe, maksimum point og en målscore på 18-4 giver en meget velfortjent finaleplads til OKS.

Næsby BK var søndag oppe imod først OB (6-0) så Fjordager (16-0), og sidste puljekamp imod Vindinge (9-0). Maksimum point, og en frygtindgydende målscore på 31-0 gjorde Næsby til solide favoritter før semifinalen mod Thurø BK, som også blev vundet med 9-2 mod heroisk kæmpende drenge fra Sydfyn.

Dermed er det to meget stærke og talentfulde mandskaber vi tager imod på TREFOR Park den 1. november som forkamp til OB – Brøndby IF.

Resterende finaler:

16. august:      U17 : Middelfart G&BK - Holluf Pile Tornbjerg IF 15.45 (OB-Randers FC kl. 18:00)

30. august:      U15 : OKS - Kerteminde BK 15.45 (OB-FC København kl. 18:00)

18. oktober:   U14 : OKS - Samderum BK - kampstart 2 timer før OB - SønderjyskE

1. november: U13 : OKS - Næsby BK kampstart 2 timer før kickoff i OB - Brøndby