Fyens Stiftstidende dag 2

Thomas Stage
27. december 2015 kl. 19:20
U12 videre til slutrunden.

6 OKS hold var i dag på banerne i Odense Idrætshal. Klubholdet i U11 skulle forsøge at leve op til de seneste års 2 finaler..... men sådan skulle det ikke gå. I puljen spadserede de sikkert videre med 17-2 i målscore, men der var heller ikke meget modstand.

I X-kampen ventede Fjordager, der overraskende måtte nøjes med en 2. plads i deres pulje. Det blev spil til ét mål, flere store muligheder, men i vejen stod en fremragende Fjordager keeper, og med 30 sekunder igen kom så den éne fejl, Fjordager lå og lurede på, og vores U11 drenge måtte se sig slået ud med 1-0.

Samme skæbne led Munkebjergskolen. En flot 2. plads efter Næsby BK i puljen og så var det X-kamp mod Strib. I en lidt rodet affære sejrede vestfynboerne med 3-1, men godkendt indsats Munkebjergskolen.

Derefter var det 2 skolehold fra U12 der skulle i kamp. Giersings Realskole fik en godkendt 3. plads i puljen, med 2 sejre, men hvor stærke hold som TPI og Kerteminde løb med de første pladser.

Munkebjergskolen fik kun samlet 2 point sammen og lavede blot 2 mål i 4 kampe, hvilket naturligvis ikke rakte til mere for i år.

U12 klubholdet spillede en flot indledende pulje og vandt alle kampe uden problemer og med godt spil. I deres X-kamp ventede Dalum IF.

Det blev en tæt affære, der måtte afgøres i forlænget spilletid. En personlig fejl af Remy i OKS opspillet 30 sekunder før ordinær tids udløb, betød en 2-1 føring til Dalum. Men 15 sekunder senere viste Remy sin klasse. På trods af sin fejl kort forinden, tog han ansvar, lagde bolden til rette for sit højre ben og hamrerede bolden i kassen langt ude fra - lækkert !!!!! Kort inde i den forlængede spilletid, var der Dalum-indkast langt inde på OKS´ banehalvdel. Af en eller anden årsag blev den kastet direkte hen til Charly, der stod på Dalums halvdel, og som oversprintede Dalums bagerste mand og lagde den stille og roligt ind til 3-2. Kæmpe Dalum fejl, som OKS huggede til og fortjent avancerede til slutrunden.

Dagens sidste OKS mandskab var vores, til dagen lidt blandede hold, i U15. 2 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag var lige nok til en 2. plads i puljen og klar til X-kamp mod eliteklassen fra Hjalleseskolen. Men i en tæt affære trak skoleholdet det længste strå med en 3-2 sejr. Men bestemt en godkendt indsats af OKS mandskabet.

Slutrundepuljerne i U11:

Hunderupskolen, Team Tommerup, Fjordager IF og Næsby BK.

Dalum, OB, B1913 og Strib.

Slutrundepuljerne i U12:

Tarup/Paarup, OB, Middelfart og Fjordager.

Sanderum, Tved BK, Paarup Skole og OKS.

Slutrundepuljerne i U15:

Sanderumskolen, Sanderum BK, Næsby BK og Kerteminde BK.

Dalum IF, OB, Hjalleseskolen og Nyborg Private Realskole.