Flot indsats OKS holdene på finaledagen...

Thomas Stage
30. december 2015 kl. 19:37
Årgang 2002 føjede endnu en sejr til deres flotte stime.

Årets Fyens Stiftstidende er slut for i år. OKS var som vanligt repræsenteret, og i år var det U12, U13 og U14 der havde spillet sig frem til slutrundepuljerne.

U12 lagde for i hal 2. Det blev til flotte sejre i de 2 første kampe mod Paarup skole og Tved BK og så "en snitter" mod Sanderum BK. Men det rakte til en fortjent semifinaleplads, hvor modstanderen senere på dagen hed Fjordager IF.

Midt på formiddagen var U13 og U14 i kamp samtidigt, omend i hver sin hal. U13 fortsatte de overbevisende takter fra de indledende og lavede 14 kasser i deres 3 kampe og fik samlet 7 point, og gik sammen med Kerteminde stensikkert videre. Næste stop Næsby BK.

U14 lagde ud en uafgjort mod Tarup/Paarup, og derefter sikre sejre over Assens FC og Kroggårdsskolen. Videre som nr. 1 i puljen og klar til semifinale mod Dalum IF.

Flot at alle 3 tilbageværende OKS hold spillede sig frem blandt de 4 sidste hold i hver årgangs finalerunder.

U12 skulle op i mod Fjordager IF, der overraskende havde vundet deres meget tætte slutrundepulje foran Tarup/Paarup IF og OB. OKS holdet spillede og ikke mindst fightede i en tæt kamp, og kunne fortjent spille sig i finalen efter en 3-2 sejr. Flot drenge !

Årgang 2003, U13, var igen i år klar til semifinalerne. De sidste 4 år, har de tabt finalen, så det skulle være deres år i år. Næstsidste forhindring var Næsby BK, men OKS´erne fik en skidt start på kampen. Angrebsspillet flød ikke længere, tålmodigheden til at vente på den rigtige afslutningsmulighed var savnet, og flere personlige fejl blev straffet hårdt de blå fra Stærehusvej. Det blev aldrig rigtigt spændende, og sluttede med et nederlag på 3-5. Kerteminde slog OB i den anden semifinale.

Så var det U14s tur og igen var der ikke tvivl om kampens udfald fra deres side. Årgang 2002 spillede sig i deres 6. finale i træk ved Fyens Stiftstidende med en overlegen 7-3 sejr over Dalum IF. Kroggårdsskolen slog fortjent OB 3-2 i den anden semifinale.

Over middag var det finaletid. I U12 ventede igen de meget stærke drenge fra Sanderum BK, som rundbarberede OKS holdet i slutrundepuljen tidligere på dagen. Men OKS´erne var meget mere klar i denne finale. Sanderum BK var bedst med bolden, men de rød/hvid stribede fightede virkelig flot i denne finale, og kom også foran 1-0, da Sander med en sikker inderside trillede i bolden i mål kort efter start. Men derefter blev det ét stort pres mod OKS målet. Sanderumdrenge var meget boldsikre, tabte de den, var de hurtigt i genpres og OKS fik aldrig rigtigt etableret deres angrebspil. Sanderum fik desværre, men fortjent, vendt kampen og sejrede med 2-1, men OKS´erne ydede en fortrinlig arbejdsindsats. Men vi må også være ærlige og sige, at Sanderum BK var det bedste hold. Men en rigtig rigtig flot kamp af træner Klavs Larsens udvalgte drenge. Tarup/Paarup IF slog Fjordager IF 1-0 om 3.-4. pladsen.

Foto: Fyens Stiftstidende - Skuffelsen lyser ud af Jonathan Thøstesen efter nederlaget i finalen !

Foto: Fyens Stiftstidende - U12 kan bestemt være stolte over deres 2. plads !

U13 skulle derefter op imod OB i kampen 3.-4. pladsen. Men gassen var gået ud af ballonen og OB sejrede sikkert, så i år måtte årgang 2003 tage til takke med en 4. plads. Kerteminde BK vandt fuldt fortjent stævnet, ikke mindst efter deres meget flotte semifinalekamp mod OB - 2 gange nede med 2 mål og begge gange tilmed i undertal og fik alligevel vendt det til sejr - det var i skribentens øjne dagens klart flotteste præstation af samtlige hold. Finalen vandt de også sikkert med 6-4 over Næsby BK. Bestemt også godkendt præstation af U13, omend de nok er ved at være godt trætte af "lige-ved-og-næsten", når det virkelig gælder i de afgørende kampe.

Foto: Fyens Stiftstidende - Tore Linnet er oppe med paraderne, men lige lidt hjalp det i bronzekampen.

Sidste OKS hold var årgang 2002, U14, der var i deres 6. finale ud af 6 mulige. Finalemodstanderen var Kroggårdsskolen fra Næsby. Det blev en tæt og jævnbyrdig finale, hvor Kroggårdsskolen førte både 1-0 og 2-1, men rutinen fik vendt kampen, og U14 vandt deres 5. Fyens Stiftstidende trofæ med en 3-2 scoring i de allersidste sekund, efter Rebekka, for Gud ved hvilken gang i dag, lavede et højt genpres, og spillede Anton helt fri foran et tomt mål, og han skulle bare dirigerer den ind over stregen. En helt enestående præstation af årgangen - fem 1. pladser og én 2. plads siden deres debut som U9 i 2010. OB smadrede Dalum i kampen om 3.-4. pladsen.

Foto: Fyens Stiftstidende - U14 med trofæet !

Foto: Fyens Stiftstidende - Vinderholdet..... men trænertemaet Johansen & Jensen !

Tilmed blev Rebekka "Musen" helt helt fortjent og meget imponerende kåret som bedste U14 spiller.... i drengerækken !!! "Musen" spillede på et højt højt niveau allerede fra slutrundepuljen i formiddags og videre i de 2 kampe i finalerunden, og sluttede af med en afgørende generobring og perfekte aflevering til sejrsmålet... IMPONERENDE !

Foto: Fyens Stiftstidende - Musen super fortjent kåret som bedste U14 spiller !