OKS vælger modvilligt at acceptere

Klavs Larsen
05. april 2024 kl. 16:57
Den seneste tids turbulens efter vores sejr mod B1909 Skærtorsdag har nu fået en afslutning.

Forløbet omkring Izunnas deltagelse i kampen om hvorvidt han var spilleberettiget og hvor fejlen ligger, har vi gransket nøje.

Der er ingen tvivl om at det er os som ny klub der har ansvaret for at spilleren er berettiget til at spille, men omstændighederne i dette ”kontroversielle skifte” som bragte mange følelser i kog er både indviklede og med en række tvivlsspørgsmål.

En ting ligger helt fast – Det at, B1909 påstår at Izunna skylder i kontingent er ikke sandt – Spilleren fortæller selv at han aldrig har betalt kontingent i B1909 eller er blevet bedt om at gøre det!

Kernen i sagen er at, spilleren på tidspunktet for sit skifte, på mystisk vis har 2 profiler i DBU-systemet. Dette er i sig selv er mærkværdigt, og OKS anvender så, uvidende herom, den profil der senere viser sig at have udgangspunkt i Izunnas tid i FC Midtjylland. Vi har naturligvis påpeget dette issue overfor DBU og i øvrigt stillet nogle opklarende spørgsmål i den forbindelse.

Normalt har man 14 dages appelfrist i denne type sager, men i dette tilfælde fik vi 2 dage til at komme til bunds i sagen med henvisning til at, den (sagen) skulle afgøres inden sidste spillerunde som afvikles i denne weekend. Og, oveni det fik vi så onsdag oplyst at hvis en appel skulle behandles seriøst skulle vi svare samme dag, altså dagen efter vi fik kendelsen!  Af hensyn til den sportslige afvikling og altså for at undgå at være årsagen til at hele runden skulle udsættes valgte vi at undlade at appellere kendelsen og i stedet fremsende vores bekymring omkring hele forløbet og spørgsmål om hvordan det kunne opstå.

Vi vil gerne understrege at vi aldrig har haft nogen intension i at snyde eller omgås reglerne og vi både beklager og er kede af de gener og konsekvenser dette har medført for de berørte klubber.

Vi ser tilbage på et forløb hvor den ansvarlige hos os, uforvarende, ikke har været opmærksom, det tager vi ved lære af. Men vi er samtidig også rystede over hvordan den afgivende klub har ageret med manglende sportmansship for egen vindings skyld.

Klavs Larsen

OKS