Gustav Fraulo skriver kontrakt med FC Midtjylland

image Gustav underskriver kontrakten med FCM
30. juni 2020 kl. 10:34
Endnu et OKS talent på vej frem i fodboldverden

Blot 15-årige Gustav Leone Fraulo har skrevet under på sin første kontrakt med de snarligt forventede danske mestre fra FC Midtjylland. Gustav har sat sin underskrift på en 3-årig akademikontrakt, hvor han i fremtiden skal tørne ud for klubbens U17 Liga mandskab.

Gustav fik sin fodbold-opvækst på Østerbæksvej, hvor han var en del af et succesrigt årgang 2005 hold, som bl.a. talte nuværende U15 liga spillere Jakob Grubbe og Andreas Tomaselli (begge OB) samt Tamim Aslami (Vejle B). Der var aldrig tvivl om Gustavs talent, og han var meget tidligt interessant for mange danske topklubber.
Halvvejs igennem U14 året, valgte Gustav og familien Fraulo, at han skulle træde i storebrorens fodspor og skiftede fra OKS til FC Midtjylland. Dermed er blev Gustav den tredje til at tage skridtet fra OKS til FCM, hvor Oliver Sørensen (som blev skiftet ind til debut i weekendens superligasejr over FC København) og Oscar Fraulo (Pt. FCM U19) var de to første.
I sit første halvandet år i FCM har Gustav markeret sig som en profil på den centrale midtbane og på trods af corona pausen fik Gustav sluttet sæson flot af ved først at blive Jysk Pokalmester med U15 holdet, og få dage senere var han med til også at vinde pokaltitlen for U17 (2 årgange over sin egen).
Et stort skulderklap skal falde til ungdomsafdelingen på OKSon Park, og så skal der lyde et stort tillykke med kontrakten og titlerne til Gustav Fraulo.
Vi ønsker Gustav held og lykke, og vi ser frem til at følge hans fremtidige fodboldfærd.