OKS styrker børnefodbolden markant

Philip Frikke-Schmidt / lagt på af Henrik Kleiner
22. juli 2019 kl. 13:57
U4 - U8 får Malte Lebahn som gruppeleder

I bestræbelserne på konstant at udvikle på det bestående samt optimere oplevelsen af en god og seriøs fodboldklub har vi gjort et scoop. Ikke kun for spillerne i de yngste årgange men også for de frivillige trænere- & ledere på årgangene.

OKS tilknytter Malte Lebahn, som gruppeleder for årgangene fra U4-U8. Sideløbende med dette vil Malte være indeover træningen for den kommende U5 afdeling i opstarten. Tidligere har Malte være træner for årgang 2013 i klubben men måtte desværre nedprioriterer fodbold i en periode for at hellige sig sine studier.

Ungdomsudvikler Philip Frikke-Schmidt udtaler

-“Med trænererfaring fra AaB, VB m.fl. er Malte en garvet talentudvikler med ekspertise i at skabe stærke træningsmiljøer for børn. Til daglig er Malte PhD-stipendiat på Syddansk Universitet hvor han forsker i kommunikation.”

Maltes primære opgaver bliver at være bindeled mellem fodbolden og klubben, ved at være tilstede på banerne i træningstiden. Samtidigt skal han sammen med trænere på tværs af årgange være med til at ensarte/vidensdele mellem årgangene ift. praktisk viden både hvad angår det fodboldfaglige, men også at sikre opstarten af nye årgange så børn såvel som forældre får en god oplevelse fra første gang de møder OKS.

Ud over at være en stærk kommunikator er Malte ligeledes B-licenstræner, hvorfor han, sammen med trænerne på de forskellige årgange, skal løfte det sportslige udbytte for spilleren såvel som at lette hverdagen for forældre-trænere gennem input, sparring og vejledning af disse.

Velkommen til Malte.