Indsatsen for pigefodbold i OKS styrkes

Philp Frikke-Schmidt / lagt på af Henrik Kleiner
25. juli 2019 kl. 11:03
Masser af initiativ i pige afdelingen

Inspireret af en stærkt initiativrig gruppe trænere/ledere & forældre i pige afdelingen har bestyrelsen taget en aktiv beslutning om at videreudvikle på den positive og spændende tendens vi oplever i pige afdelingen.

Til at håndtere dette store arbejde har vi nedsat et pige/dameudvalg, som referer direkte til bestyrelsen, med Carsten Hansen som tovholder i bestyrelsen.

Et af de altoverskyggende mål, for fremtidens pigefodbold i klubben er, at tilbyde pigefodbold i alle årgange.

Hertil har vi søsat flere initiativer. Dels har allieret os med DBU og købt adgang til projektet “Fantastisk Fodboldstart for Piger”, der henvender sig til indskolingen, hvorfor vi er i færd med at få et tættere samarbejde op at stå med de lokale skoler. Yderligere tilstræber vi at skabe bånd op til de lidt ældre piger (og drenge) gennem et andet DBU tiltag; “Hovedet, kroppen og Bolden”, der henvender sig til mellemskole og udskolingen.

Sidste, men ikke mindst er vi i færd medarbejdere sikre en endnu bedre indgang til pigefodboldspillere i området. Bl.a. gennem flere pige/kvindelige trænere til de små. Måske kender du èn?

Vi skal bruge endnu flere hænder, der brænder for pigefodbolden til at løfte dette arbejde. Så sidder du derude og tænker,  “jeg vil gerne bruge et par timer ugentligt på områdets piger” så tag endelige fat i undertegnede.

Vi har opgaver der spænder fra at blive medlem af pigeudvalget, årgangs ledere, trænere- & trænerassister m.v.

Målet er at vi fra sommeren 2020 kan tilbyde pige/damefodbold i alle tilgængelige årgange.

Allerede nu har vi pigehold fra årgang 2009-2012 (U8-U13). Enkelte årgange er dog ikke helt nok til, at danne egne “rene” kamphold endnu. Vi har yderligere hold og spillere i årgangene 2004-2006 (U14-U16). Men vi søger mange flere pigespillere i bestræbelserne på at tilbyde fodbold til alle.

Vi har endvidere været så heldige at få en kvindelig træner til at tage sig af opstartsholdene, U4 og U5, i samarbejde med Malte Lebahn, som er blevet ansvarlig for de yngste årgange.

Er DU interesseret i at give en hånd med i er du mere end velkommen til at rette henvendelse til: ungdomsudvikler, Philip Frikke-Schmidt på pfrikkes@hotmail.com