Der mangler dommere i fynsk fodbold

06. marts 2019 kl. 08:52
DBU-Fyn kører stor rekrutterings kampagne

-” Der mangler dommere i fynsk fodbold!

Rekruttering af nye dommere er et fælles ansvar, som klubberne er nødt til at hjælpe med at løfte så flere kampe kan afvikles under kyndig vejledning af en uddannet dommer.

Den målrettede indsats kan forhåbentlig føre til, at I som klub får flere dommerpåsatte kampe og bedre vilkår i forbindelse med kampflytninger. Den ekstra indsats kommer dermed alle til gode – både frivillige klubfolk, trænere og spillere.”

Sådan lyder det i en mail til OKS og samtlige øvrige fynske klubber under DBU-Fyn. Mailens afsender er Jesper Bendix Madsen, der er Uddannelses- og skolekoordinator i DBU-Fyn.

DBU-Fyn kører netop nu en stor hvervekampagne for at skaffe flere dommer og fra OKS` side er der uforbeholden opbakning til initiativet.

VED AT KLIKKE HER KAN DU LÆSE MEGET MERE OM KAMPAGNEN

OKS formand Klavs Larsen udtaler

-” Vi opfordrer de af vores medlemmer der går med en dommer i maven, til at melde sig under fanerne. DBU-Fyn vil sørge for kompetent uddannelse og OKS vil også bakke den enkelte op ”

Således en opfordring til vores medlemmer om at gå dommervejen og dermed hjælpe DBU-Fyn, OKS og fynsk fodbold!