Line Bostrup fra Fysioline.dk var på besøg

Philip Frikke Schmidt
20. november 2019 kl. 10:23
Seminar afholdt i klubhuset
Torsdag var 12 samlet til læring omkring akut skadesbehandling med klubbens nye samarbejdspartner på området, Line Bostrup fra FysioLine.dk

På programmet var noget omkring akutte skader, overbelastningsskader såvel som aldersrelaterede skade. Endvidere berørte Line kort den skadesforbyggende træning.
Vigtigheden af at kunne træne, selvom man er skadet (andre dele af kroppen) blev diskuteret ligesom hvornår professionel lægehjælp i form af skadestue/egen læge skal benyttes.

Sidst men ikke mindst blev det illustreret, hvorledes optrapning og brug af kinesiotape kan hjælpe ift. at bringe udøveren hurtigere tilbage på banen.

Line havde sat et super spændende og engagerende program, sammen for deltagerne som alle helt sikkert blev klogere på hvordan de bedste hjælpere skadet spillere tilbage i træningen, hurtigst muligt.
En super god start på et spændende samarbejde.