U17 afdelingen med nyt setup

image Gæstetræner Ronni Schwartz (nr. 7 fra højre) sammen med U17 holdet. Yderst til venstre er det ass. træner Jonas Balle.
25. marts 2021 kl. 09:43
OKS vil fastholde ungdommen i fodbolden

I OKS kan man kan starte som ganske lille pige eller dreng på 3 år og blive ved til man spiller på Masterholdet når man er over 75 år.

Det lykkedes vi fint med, men det er ingen hemmelighed, hverken for OKS eller andre klubber, at det kan være en udfordring at fastholde de ældste ungdomsspillere. Når man bliver U17 og U19 spiller er der mange andre ting der trækker i spillerne. Studier, kæreste og fritidsjob fylder meget for mange og det er helt naturligt.

Sidste år fik vi for alvor gang i vores U19 afdeling, hvor vi med 2 hold i Mesterrækken, det ene som kredsvinder, beviste at med hårdt og dedikeret lederarbejde fra engagerede trænere og opbakning fra klubben, er det muligt at skabe nogen rammer som kan fastholde de unge mennesker. Rammer som spillerne er med til at definere!

Nu retter vi fokusset på vores U17 afdeling. Vi vil skabe en afdeling, hvor kammeratskab og glæden ved legen med bolden suppleres op med en engageret og dygtig trænerstab, dygtige gæstetrænere og sociale arrangementer i topklasse.

Trænerteamet består af:

Klavs Larsen: Trinleder, kampansvarlig. Er på træningsbanen mandag og onsdag.
Claus Mathiesen: Er på træningsbanen om mandagen.
Jonas Balle: Er på træningsbanen om onsdagen.
Hanne Schreiner: Holdleder

Gæstetrænere:

Rene Lindhardt: Uddannet A træner og cheftræner på OKS` Danmarksseriehold (fokus på helhed og spilsystemer).

Allan Jensen: Uddannet A træner og ass. træner på OKS` Danmarksseriehold (fokus på overgangen fra U17 til U19 til senior).

Erling Thomsen:  Uddannet A træner og ass. træner på OKS` Danmarksseriehold (fokus på forsvarsspillet)

Ronni Schwartz: Cheftræner på OKS` Serie 1 (fokus på fysisk træning og kroppens anatomi)

Her ud over vil der også være gæstetræning af 2 – 3 af OKS` Danmarksseriespillere.

Træningstider (før 1. april):

Mandag kl. 19.00 – 20.15 på kunstgræsbanen.
Onsdag kl. 17.30 – 18.45 på kunstgræsbanen

Træningstider (efter 1. april)

Mandag kl. 18.00 – 19.30
Onsdag kl. 18.00 – 19.30

Der er allerede en god og homogen trup af spillere, men vi vil gerne være flere, så har du lyst til at blive en del af et mega godt koncept, så kontakt Klavs Larsen på tlf. 40 10 34 11.