Tarik Ibrahimagic tegner 2årig kontrakt med OBs Superligahold

image Tarik har haft mange gode stunder i OKS
Henrik Kleiner
13. maj 2020 kl. 15:52
Endnu et OKS talent viser de rød/hvide farver flot frem
Talentfabrikken på Østerbæksvej har fostret endnu en superligaspiller, da Tarik Ibrahimagic netop har tegnet en 2årig fuldtidskontrakt i OB.
Tarik Ibrahimagic, årgang 2001, spillede i OKS t.o.m. U14, hvorefter OB fristede ham. Vi er naturligvis stolte af endnu engang at have været med til at udviklet et talent som nu skal til at tage de sidste skridt, men også et af de sværeste, på stigen imod at nå drengedrømmen.
I 2019 blev det til debut på U19 landsholdet og inde Corona-afbrydelsen ligeledes til at være med på OB bænk til superliga kampen mod Brøndby IF.
Vi har fået et lille hilsen fra Tarik, som sender os varme tanker på OKSon Park.
“Jeg startede i OKS som 3-årig, da min far tog mig med til en prøvetræning for at se om fodbold var noget for mig. Den dag blev jeg forelsket i fodbold og har ikke set mig tilbage siden.  I godt og vel de første 6-7 år var min far træner for årgang 00, hvor jeg spillede selvom jeg var årgang 01.”
“Da jeg så blev U10 overtog Henrik Kromann årgang 01 og der besluttede jeg mig for at spille med min egen årgang. I de efterfølgende år op til U14 udviklede jeg mig rigtig meget, og specielt den tekniskbaserede træning gav mig de bedste  forudsætninger for at nå til hvor jeg er idag.”
Tarik bor i nærheden af OKS og er ofte på anlægget for at følge livet i barndomsklubben.

OB’s sportschef Michael Hemmingsen udtaler til OB website om Tarik
“Han har nogle tekniske færdigheder, som vi nu skal videreudvikle. Hans førsteberøringer og pasninger er rigtig spændende, og nu skal vi have dem bragt i spil i superligatruppen, “

Alle i OKS er stolte af Tarik og vi ønsker held og lykke på den videre færd i fodboldverdenen!
Billede:
Tarik og Anders Klynge som helt små poder i OKS trøjen. Klynge spiller ligeledes i OB, hvor han er midtbanespiller på klubbens dygtge U19 hold, der er landets bedste