OKSekstra introduceres

Artikel af Philip Frikke-Schmidt
30. oktober 2019 kl. 07:56
Nyt træningstilbud hvor detaljen er i fokus

Vi introducere nu et nyt træningstilbud til alle der ønsker at arbejde mere i detaljen med enkelte elementer af fodboldspillets mange facetter.

OKSekstra er navnet. Et TILBUD med en brugerbetaling. Det er hverken et krav at deltage eller en forventning om at man skal deltage. Alle får tilbuddet uanset hvilket hold/niveau man spiller på til dagligt. Dog vil vi i disse træninger arbejde niveauinddelt på tværs af årgange og køn. Vi arbejder dog med Maximalt 16 spillere pr. trænings gruppe.

Vi vil på drengesiden niveaudele grupperne, således at de mest træningsparate og dygtigste træner sammen. Endvidere laver vi én gruppe for det næste niveau af spillere, således at spillerens matches på deres eget niveau i træningen (ca 4 pr. Årgang, afhængigt af tilslutningen). På pigesiden er der én samlet træningsgruppe, for U9 t.o.m. U14. Pigerne vil afhængigt af antal tilmeldte også kunne matches med drengegrupperne såfremt det vurderes relevant for den enkelte.

Træningerne planlægges og varetages af A-licenstrænerne, Philip Frikke samt Allan Jensen, (1. Seniortræner). Endvidere vil der løbende være assistance fra øvrige trænere i klubben.

Vi vil til og med midten af december, tilbyde 6 træninger med fokus på individuel teknisk, motorisk og kognitiv træning på tværs af årgange. Altså vil der ikke blive spillet kampe, trænet possessionspil o.l. Men der imod arbejde med udvikling af de individuelle færdigheder hvorfor fysik o.l. Ikke vil være en udfordring.

Der er åben for tilmelding via KampKlar og klubaktiviteter i DBU appen for årgangene U10-U13 på drengesiden og U9-U14 på pigesiden.

Ungdomsudvikler Philip Frikke-Schmidt udtaler omkring tiltaget

-“Som en naturlig videreudvikling af “det fede fodboldmiljø” tilbyder vi OKSekstra som et supplement til den daglige træning. OKSekstra er et brugerbetalingstilbud for de, som ønsker mere træningen - på årgangene fra U10 til U13 (t.o.m. U14 for pigerne) og er et åbent tilbud for ALLE spillerens de givne årgangen og ikke kun tilgængeligt for enkelte spillere - uanset den enkeltes udgangpunkt”. Til gengæld vil vi i disse træninger niveaudele - modsat almindelige holdtræninger i OKS-regi."