OKS er nomineret som årets FYNSKE BØRNE- & UNGDOMSKLUB

18. september 2019 kl. 18:23
Afgørelsen falder d. 25. oktober

DBU-FYN har nu offentliggjort de 3 nominerede klubber til at blive årets fynske børne- & ungdomsklub og OKS er blandt de 3 udvalgte klubber, der har chancen for at vinde den prestigefyldte pris. De 2 øvrige klubber er Krarup/Espe Fodbold og Haarby Boldklub

Prisen går til en klub, der gør en stor indsats for at skabe et attraktivt og velfungerende børne- og ungdomsmiljø. Såvel store som mindre klubber kan komme i spil til prisen, og de tre nominerede er udvalgte på baggrund af en indstillingsrunde, hvor alle har kunne bringe deres kandidat i spil.

Vinderen kåres ved årets FYNSK FODBOLD AWARD der afvikles i Otterup hallerne den 25. oktober.

VED AT KLIKKE HER KAN DU LÆSE INDSTILLINGERNE FOR DE 3 KLUBBER

Indstillingen for OKS lyder

OKS

Odense-klubben arbejder målrettet med at styrke børne- og ungdomsmiljøet i klubben, hvor man bl.a. har indført ”Det fede fodboldmiljø for alle” med fokus på, at alle medlemmer har lige vilkår og muligheder uanset niveau. Det arbejder har man ansat en ungdomsudvikler til, som bl.a. har til opgave at støtte trænerne med at rulle de nye principper ud. Generelt arbejder klubben meget med at understøtte og udvikle deres trænere, hvoraf 25 af dem har været på C1-trænerkursus i år som led i et forløb med en DBU Fyn Trænerrådgiver. Klubbens ungdomsafdeling tæller hele 58 trænere/ledere, fordi man ønsker at leve op til DBU's anbefaling om maks. 8 spillere pr. træner. Klubbens ungdomsafdeling er stor, og specielt på pigesiden har klubben sat hårdt ind med et langt sejt træk. Det har betydet en stor stigning i antallet af piger i klubben, som nu tæller omkring 70 spillere, hvoraf de ca. 50 er kommet til inden for det seneste år. Også på drengesiden er klubben stærkt kørende med ca. 360 aktive medlemmer og hold i alle aldersgrupper - fra de mindste til og med U19. Med start i efteråret tilbyder klubben som noget nyt også Esport.