Ny U15 træner ansat

Skrevet af Philip Frikke-Schmidt / Lagt op afHenrik Kleiner
03. juli 2019 kl. 18:44
Velkommen til Kenneth Franco

Vores nuværende U14 hold sluttede rigtig fint af med en 2. Plads i Liga 2, efter en flot præstation. En stærk årgang, der over det seneste år har mistet flere dygtige spillere til større klubber i landet, men alligevel holdet et højt niveau.

Som ny træner i den kommende sæson har vi indgået aftale med Kenneth Franco, som de seneste 4 år har været tilknyttet OB i forskellige roller.

Kenneth Franco udtaler:

-” Mine funktioner kom til udtryk som tovholder, sportslig ansvarlig med fokus på supervision og støtte til de mange trænere, hjælpe trænere og spillerne selv.”

Fortæller træneren og fortsætter

-” Jeg har assimileret på min erfaring med sparring fra de ældre årgange, især med mange af de dygtige trænere fra OSE. Mht. sportslig udvikling, brugte jeg også tid på at parallelsire børnene med ungdommen. Opbygge en rød tråd for spillerne, for senere at kunne begå sig på et højere niveau eller stå motiveret og læringsparat til næste skridt”

“Jeg har ligeledes brugt tid på at hjælpe som kameramand på U17-19 Ligaholdene og fandt det tiltrækkende, at studere på det taktiske og følge den individuelle spiller i hans mange aktioner på banen fra 1vs1 til større relationelle kampsituationer.

OKS` Ungdoms udvikler, Philip Frikke-Schmidt udtaler:

-“Vi er i OKS rigtig glade for at få Kenneth ind til at tage over og fortsætte det flotte stykke arbejde, der er blevet lagt i vores stærke årgang 2005, senest af Henrik Jørgensen og Niclas Helskov samt Frederik Hestbjerg”.

-“Med tilgangen af Kenneth har vi fået en repræsentant ind for det, vi i OKS gerne vil signalere nemlig sportslig udvikling med helheden for øje.”

Kenneth er 32 år og dedikeret til at arbejde med den fortsatte udvikling af årgangen i nogle spændende og fodboldfaglige stærke rammer.

Det øvrige team omkring Kenneth er endnu ikke på plads, men vi håber at kunne præsentere yderligere, inden sommeren for alvor rammer os.

Der bliver allerede nu arbejdet på at sammensætte en spændende opstart for de nye U15 drenge mens vi venter på den endelige række inddeling fra DBU.

Vi tilstræber at mønstre et hold i Liga 2, hvilket for OKS vil være meget tilfredsstillende med det nye Licenssystem fra DBU. Vi vil, hvis det lykkedes, være den 3. Højest rangerende U15-afdeling i Odense-området, hvilket bør være med til at sikre et miljø for de spillere, der er niveauet lige under de bedste udviklings klubber i landet.

Kenneth Franco kan kontaktes for yderligere information på Kscf1987@gmail.com