God sommer fra ungdomsudvikleren

Philip Frikke-Schmidt / Lagt på af Henrik Kleiner
10. juli 2019 kl. 11:22
Philip Frikke-Schmidt gør status på sit første halve år i OKS

Som nytilkommen i februar måned har jeg haft et travlt forår i OKS regi.
Dels fordi jeg hurtigt muligt skulle rundt i de mange afdelinger i klubbens ungdomsafdeling og dels fordi der ganske enkelt var mange ideer og tanker der skulle videreføres og igangsættes.

“Tak for kampen” siger jeg bare. Mere end 40 forældretrænere- og ledere samt de mere fast tilknyttede i de ældste årgange skulle støttes i deres frivillige engagement i klubben og til glæde for klubben og dens mange ungdomsmedlemmer. Sidst men ikke mindst har vi alle fortsat brugt en del tid på at arbejde med bestyrelsen vision om “det fede fodboldmiljø for alle”.

En væsentligt del i alt dette har været uddannelse. I maj og juni afviklede vi et fuldt booket DBU C1 trænerkursus med 24 deltagere. Unge som ældre trænere, ledere og forældre brugte 2 aftener på at dygtiggøre sig. Vi vil fortsætte denne trend med et C2 klubkursus i efteråret - ligesom enkelte trænere skal afsted på B1 kursus henover efteråret.

Vi har henover foråret fået flere af vores ungdomsspillere til at indgå som trænerassistenter på forskellige af klubbens børnehold. Til glæde for dem selv samt for de forældretrænere- og børn de hjælper, et par gange ugentligt. Stærkt gået.

Der er flere spændende tiltag i støbeskeen for efteråret til glæde for klubbens medlemmer. Ligesom vi hele tiden arbejder på, at skabe et endnu bedre miljø for trænerne - for på den måde at sikre et større ejerskab og udvikle en OKS-kultur omkring det at være frivillig i klubben.

Senest har vi netop afviklet den årlige fodboldskole i uge 27. (FA/FFS) for mere en 120 børn i alderen 6-13 år. Vi havde hele 16 ungdomsspillere engageret hele ugen, som trænereassistenter, morgenpassere mv. Rigtig stærkt arbejder. Det vidner om en stor lyst til at være med i klubben.

Hvis jeg skal nævne een ting jeg savner som nytilkommen er det et større ejerskab hos den enkelt. Enkelte løfter enormt meget og for holdbarhedens skyld skal vi gerne have flere til at løfte i flok, og derved mindske arbejdsbyrden for den enkelte. Har du en time eller 2 ugentligt så byd endelige ind. Vi kan bruge alle de hænder der måtte være.

Sidst men ikke mindst vil jeg sige tak for en rigtig god indsats hele vejen rundt. For nogen er tiden i OKS slut og for andre er den først lige begyndt. Uanset hvad så skal I alle have en god sommer inden bolden igen triller.