12 nye C2 trænere uddannet i OKS

Henrik Kleiner
17. oktober 2019 kl. 12:27
Mere end 25 trænere uddannet i 2019

Som et led i klubbens trænerrådgiverforløber, har vi afviklet DBU’s C2 trænerkursus. 12 af klubbens børne- og ungdomstrænere gennemførte C2 kurset og kan nu kalde sig DBU C2 trænere. På begge kursusdage var spillere fra U11, U12 & U13 medier - og altså velvillige forsøgskaniner for trænerne.

Trænerrådgiver, Jan Knudsen afviklede over 2 dage, DBU’s 14 timers kursus som indeholdte viden omkring:
  • - Involvering af træningsressourcer
  • - ATK – Aldersrelateret Trænings Koncept
  • - Børn og unges udvikling
  • - Træningsøvelser – Øvelsesgeneratoren
  • - Træningsformer – organisering
  • - Trænerkompetencer – viden om træning af den specifikke aldersgruppe
  • - Det gode fodboldmiljø – træning og kamp
Henover 2019 har klubben nu fået uddannet mere 25, C1 trænere og altså nu 12, C2 trænere. Tilmed har vi 5 trænere som, påbegynder- og afslutter B1 inden juleferien.
-“Klubbens økonomiske investering i uddannelse, er super godt givet ud, ift. at løfte det sportslige niveau for alle klubbens medlemmer - helt i tråd med “det fede fodboldmiljø” og bestyrelsens samlede ambition for klubbens udvikling” fortæller ungdomskonsulent Philip Frikke-Schmidt.
Philip tilføjer endvidere at klubben sætter enorm stor pris på den tid og interesse de frivillige lægger i at dygtiggøre sig - til glæde for klubbens mange børne- og ungdomsmedlemmer.