OKS i 2 finaler i FS stævnet

image U12 holdet var skuffede lige efter finalen, men de gjorde en fremragende indsats
31. december 2016 kl. 11:00
Spændende afslutning på FS stævnet

De 3 OKS hold der var med på finaledagen i årets FS stævne gjorde det fremragende.

2 af holdene kom helt frem til den endelige finale, men begge måtte desværre ”nøjes” med sølvet. Specielt U12 holdet havde muligheden for mere, men på dagen var marginalerne på modstanderens side.

U12 gik videre fra den første 4 holds pulje som nr. 1 og skulle møde OB i semifinalen. Mange i hallen havde netop de 2 mandskaber som de absolutte favoritter til den endelige sejr. OKS vandt semifinalen med 1 – 0 efter en kamp vi kontrollerede hele vejen og vi holdt OB fra målchancer i alle 5 minutter. I finalen ventede Kerteminde. OKS startede i kontrol og spillede sig til et par fornuftige muligheder, men skarpheden manglede. I stedet løb Kerteminde kontra og scorede til 1 – 0. OKS fortsatte den spillemæssige dominans, men holdet fra Amandas by stod godt i defensiven og holdt OKSerne fra fadet. Tilmed scorede Kerteminde til 2 – 0 efter endnu et hurtigt opløb. Således vandt de blåblusede finalen og OKS drengene, der var i den 3. finale på 4 år, fik sølvet. Ingen tvivl om at træner Dani Nørgaard og hans mandskab havde sat næsen op efter mere, men marginalerne var på Kertemindes side.

U14 kom ikke videre fra 4 holds puljen i bestræbelserne på at komme i semifinalen. Holdet gjorde det ellers super godt og vandt over Tarup Skole. Et smalt nederlag på 1 – 0 til Marienlyst gjorde at vi i den sidste kamp skulle vinde mod OB for at gå videre. Desværre trak OB det længste strå og dermed endte OKS og træner Kenneth Ravnborg på 3. pladsen i puljen og var ude.

U15 gjorde rent bord i deres gruppespil hvor de vandt alle 3 kampe og dermed kom de i semifinalen hvor Tarup Pårup ventede. Det blev til en tæt kamp, hvor OKSerne dog var en anelse skarpere og fortjent vandt med 3 – 2. I finalen skulle Jan Jensen og Kent Tyrs mandskab op imod OB. OKS startede godt og længe stod der 1-1. OB scorede til 2-1, men OKS fik en god mulighed for at komme tilbage i kampen, da vi spillede i overtal 3 vs. 2. I stedet opsnappede en OB`er bolden og scorede til 3 – 1. En scoring der trak søm ud på OKSerne og OB dominerede resten af kampen og endte med at vinde 7 – 3.

Således gik det for OKSerne i årets FS stævne.

Tilbage blot at nævne at FS stævnet generelt var præget af mange spillere med OKS opdragelsen i bagagen. Ud over vores egne hold, havde vi mange spillere med på finaledagen, som nu repræsenterer andre klubber. Flere vandt stævnet med deres nuværende klubber og en del spillere på skoleholdene på finaledagen, specielt i de ældste årgange, havde OKS blod i årene. En fornøjelse for drengene og leder/trænerarbejdet i OKS!