Kontingent og restancer i OKS

Lasse Bugge
10. december 2015 kl. 18:28
Stadig for mange der ikke betaler til tiden ..

1. september var der forfald på kontingentindbetaling for 2. halvdel af 2015.

Hovedparten af vores medlemmer overholdt naturligvis denne forfaldsdato. Men alligevel var der restance medio september på hele 190.000 kr. og klubben sendte rykkere ud enten via email eller via trænerne - eller via begge veje. Endvidere blev en del spillere fra U12 og opefter spærret i DBU-systemet, således de ikke kunne blive sat på holdkort til turneringskampe.

Primo oktober udsendte klubben en ny status via facebook og oks.dk. På daværende tidspunkt var restancen nede på 80 medlemmer og ialt ca. 70.000 kr., og klubben havde indberettet 12 medlemmer til DBUFyn.

Status er her primo december, at restancen er nede på ca. 20.000 kr. fordelt på godt 20 medlemmer. Heraf er enkelte nytilkomne. Klubben her derfor i henhold til den praktiserede kontingent og restancepolitik været nødsaget til, at indberette 17 medlemmer til DBUFyn. Det er spillere, der enten ikke har indbetalt kontingent, eller spillere der har haft en afdragsordning, men som ikke er blevet fulgt.

Klubben har naturligvis forståelse for, at nogen kan være presset på økonomien i en kortere periode og vil altid være fleksible omkring afdragsordninger, men ALLE skal betale kontingent for at spille fodbold i OKS. Indbetalinger af restance kan ske på kontonummer 6880-0001060143 og skriv i tekstfeltet fulde navn og medlemsnummer ELLER fulde navn og årgang! Alle opfordres fortsat til at tilmelde sin kontingentindbetaling til betalingsservice via NETS.

Oplysninger om dette kan fås på de udsendte girokort eller ved at kontakte klubbens bogholder, Susanne, på email medioks@hotmail.com. OKS vil fastholde den "skrappe" stil vedr. kontingentbetaling og restancer, da det er den eneste måde at sikre klubbens vigtigste indtægt.

På den ene side er vi stolte over at det "kun" er godt 20 medlemmer, som er i restance på den ene eller anden måde, omvendt er vi kede af at skulle bruge så mange ressourcer på restancer. Det burde være naturligt at alle betalte deres kontingent til tiden.

Så indtil videre fortsætter vi dette arbejde og denne linie.

Sportslig hilsen fra Medlemskontoret