Fyens Stiftstidende dag 1

Thomas Stage
26. december 2015 kl. 14:41

Så åbnede dette års Fyens Stiftstidende indestævne. 1. dag var det U14 drenge der spillede, og OKS havde udover klubholdet deltagelse med Munkebjergskolen (4 ud 5 af fra OKS) og Giersings Realskole (hele holdet fra OKS).

1. hold i ilden var Munkebjergskolen, der med 2 sejre i puljen og nederlag til puljevinderne SfB, spillede sig videre til X-kamp mod Kroggårdskolen fra Næsby. Det blev dog endestationen for Munkebjergholdet, der ellers spillede flot med, men tabte knebent med 4-3.

Foto: Fyens Stiftstidende - Niclas Coort tørrer JP fra Kroggårdsskolen, der dog vandt X-kampen 4-3.

Dernæst spillede Giersings Realskole og OKS. Giersing-holdet fik også 2 sejre og ét enkelt nederlag mod Næsby BK i puljen. De skulle så krydsede mod Skt. Hans Skole, men trods et par store muligheder, lykkedes det ikke holdet at få scoret. Det gjorde Skt. Hans Skole én enkelt gang og så var de videre til slutrunden.

Foto: Fyens Stiftstidende - Rasmus Lismann sparker bolden i kassen for Giersings Realskole

OKS holdet, der har været i finalen alle 5 år de har spillet og vundet de 4, spillede sig også stensikkert videre fra puljen med 3 sejre, bl.a. 10-0 over Odense Friskole. De skulle så krydse med Otterup. OKS holdet fortsatte målfesten og vandt som ventet uden problemer 7-1.

Foto: Fyens Stiftstidende - Noah Thommessen spillede sig sammen med klubholdet videre til slutrunden.

U14 drenge endte således uden de helt store overraskelser, så slutrundepuljerne den 30. december ser således ud i U14:

Kroggårdsskolen, Assens FC, Tarup/Paarup IF og OKS.

Svendborg fB, OB, Sct. Hans Skole og Dalum IF.